Ortodonti

Ortodonti, dişlerdeki çapraşıklığın, çene ve yüz uyumsuzluğunun düzeltilmesini sağlayan bilim dalına verilen isimdir.

Ortodontik Tedavi Yöntemleri İle Düzeltilen Sorunlar

Dişlerdeki çapraşıklıklar, Dişler arasındaki boşluklar, çene, yüz ve dudak uyumsuzlukları, kapanış bozukluklarıdır.

Neden Ortodonti Tedavisi?

Çapraşık ve uyumsuz dişler estetik görünüm başta olmak üzere bir takım sorunlara neden olabilmektedir. Dişlerdeki çapraşıklık dişlerin aralarının temizlenmesini zorlaştırır. Bu nedenle çürüklere ve dişeti hastalıklarına sebebiyeti artar. Dişler düzgün kapanmadığında, çene kaslarında ve çene ekleminde birtakım sorunlar oluşabilir. Ön bölgedeki dişlerin fazla ileride olması hem görünüş sorununa hem de kapanış sırasında dudak ve damakta travmaya ve konuşma bozukluğuna neden olabilir.

Ortodontik tedavi en iyi çocuklarda başarılı olmasına rağmen, gün geçtikçe yetişkinler de ortodontik tedaviden yararlanmaktadır. Çocuklarda, ortodonti tedavisine başlamadan önce tüm dişlerinin çıkmasını beklemek gereklidir.

Ortodonti tedavisinde, çapraşık dişlerin düzeltilmesinde izlenen bir kaç yol vardır. Bunlar; Lingual ortodonti (görünmeyen diş telleri),Telsiz Ortodonti – invisalign (Şeffaf Diş plağı) ve son olarak estetik ortodonti diş teli dir.

Invisalign tedavisi nedir?

Ortodontik tedavilerde gelinen en son teknolojilerden biri olan Invisalign, size özel yapılmış şeffaf plaklar (aligner) ile dişlerinizi düzeltmek için uygulanan telsiz ortodontik tedavidir. Telsiz ortodonti tedavisini tercih edilme nedeni, dişlerinizin çapraşıklığını düzeltirken ortodontik tedavi gördüğünüzün belli olmamasıdır. Tedavi boyunca şeffaf plaklar ile kimse fark etmeden çapraşık diş sorununuza son vermiş oluyorsunuz.

Telsiz ortodontide diş teli olmadan dişlerin hareket edilmesi istenen pozisyona göre seri şeklinde şeffaf plakları üretilir. Her bir plak 0.05 mm’ lik hareket yaratır. Plaklar 15 gün boyunca takılır ve sonrasında diğer plağa geçilir.

Diş hareketine göre nasıl şeffaf plaklar üretiliyor?

Doktorunuz ağzınızdan ölçü alarak ve bu ölçüler ile 3 boyutlu tarama sistemiyle bilgisayar ortamına aktarılacaktır. Sanal ortama aktarılmış olan dişler bilgisayar simülasyonu ile hareket ettirilir. Her bir 0.05 mm lik harekete göre şeffaf plak üretilir.

Diş Hekiminiz size tedavi planı aşamasında tedavi sonrasındaki dişlerinizi üç boyutlu olarak gösterebilmektedir.

Telsiz ortodonti hem yetişkinlere hem de genç ve çocuklara uygulanabilen bir ortodontik tedavidir. Orta ve hafif diş çapraşıklıkları invisalign ile tedavi edilebilir. Diş çekimi yapılması gereken bir ortodontik tedavi invisalign ile tedavi edilemez.

Çocuğunuz bütün süt dişlerini düşürmüş ve en azından 2. büyük azı dişlerinin kısmi olarak sürmüş olması gerekmektedir. Bu da ortalama 13-14 yaş civarına denk gelmektedir.

Invisalign tedavisinin en büyük avantajı nedir?

Invisalign’in en önemli özelliği, günlük yaşamınızı olumsuz anlamda kesinlikle etkilemiyor olmasıdır.

Öncelikle, Invisalign ağzınızda hemen hemen hiç görünmez ve tedavi süresince istediğiniz gibi gülmeye devam edebilirsiniz.

Plaklarınızı yemek yerken, bir şey içerken ya da diş fırçalarken kolayca çıkartabilir, dilediğiniz yemeği yiyebilirsiniz.

Tedavi metalsiz yapıldığı, yumuşak plaklar kullanıldığı için diş ve diş etlerinizi rahatsız edecek bir durum yaşamazsınız.

Lingual Ortodonti (Görünmeyen Teller)

Kelime olarak da –lingual– Latincede “dil tarafı” , “dil bölgesi” anlamına gelmekte olup, dişlerin dile bakan kısımlarına uygulanan ortodontik tedaviyi tanımlamaktadır. Incognito tedavisi ise lingual ortodonti de kullanılan yöntemlerden birisinin piyasa ismidir. Tıpkı lingual ortodontideki diğer yöntemler gibi incognitoda da, kullanılan teller ve braketler dişlerin arka yüzeylerine yapıştırılmaktadır. İncognito ve diğer lingual ortodonti yöntemlerinin en büyük avantajları ise, invisalign yönteminin aksine sadece belirli vakalarda değil daha komplike vakalarda da kullanılabilir oluşlarıdır.
Incognito apareyleri tamamen kişiye özel dizayn edilir ve üretilir. Diğer tüm ortodontik tedavi yöntemlerinde kullanılan ve fabrikasyon olarak üretilen braket ve tellerin aksine incognito yönteminde her şey hastanın ağzına göre özel olarak “altın alaşımından” üretilir. Kısacası bu yöntemde, hastaların dişlerinden alınan ölçüler önce yurt dışındaki (Almanya) merkeze gönderilmekte, orada bilgisayar destekli özel bir yazılım yardımıyla kişiye özel olarak üretildikten sonra tekrar ülkemize yollanmaktadır.

İncognito tedavisini diğer lingual yöntemlerden ayıran bir diğer özellik ise, tedavi için kişiye özel üretilen braketlerin, dişlerin arka kısımlarına direkt olarak değil, altından yapılmış bir kaide vasıtasıyla yapıştırılmalarıdır. Bu sayede dişlerin arka yüzleri adeta altın bir yüzeyle kaplanmış gibi olup diğer lingual yöntemlerindeki gibi yeterli ağız hijyeni sağlayamama ve çürük oluşma olasılığı azalmaktadır. Bu nedenle braketlere kolay alışılmaktadır.

Ortodonti

Ortodontik Tedavi Yöntemleri İle Düzeltilen Sorunlar
Dişlerdeki çapraşıklıklar, Dişler arasındaki boşluklar, Çene, yüz ve dudak uyumsuzlukları, kapanış bozukluklarıdır.

Sağlıkla Gülümseyin

Daha sağlıklı gülüşler için merkezimizden bilgi alın.