İmplantlar Hangi Durumlarda Sakıncalıdır ?

İmplant uygulaması her hastaya kolaylıkla uygulanmaktadır. Fakat bazı istisnai durumlarda implant uygulaması sakıncalı olabilmektedir. Bu sakıncalı durumlar sigara kullanımı fazla olan hastalar için ortaya çıkarmaktadır.Bunun sebebi de sigara ağız içerisindeki yapılara zarar vererek bakteri oluşumuna neden olmaktadır. Oluşan bakteri plağı da enfeksiyon riski oluşturabilmektedir.Sigara içindeki toksik maddeler ve karbonmonoksitler implant uygulamasında implantın yerleştirilmesinden sonra implantın yerleştirilen bölgeye uyum sağlamasını engeller.

İmplantın kemik ile bütünleşik bir yapı oluşturmasını engeller.

Sigara kullanımı implantın uygulanmasından iyileşmesine kadar her aşamasını etkilemektedir. Bu yüzden sigara kullanan hastaların implant tedavisinden bir süre önce sigara kullanmayı bırakmaları aynı şekilde implant uygulamasından sonra da iyileşme süreci tamamalanana kadar yine sigara kullanmamaları diş hekimleri tarafından önerilmektedir. İmplant uygulamaları 18 yaşını henüz tamamlamamış olan hastalarda da uygulanması uygun olmayan bir yöntemdir. Henüz ergenlik dönemini tamamlamamış kişilerin kemik gelişimi ve oluşumu henüz tamamlanmamıştır. Bu yüzden implant yapmak sakıncalıdır. Bu dönemlerde implant uygulaması için kemik oluşumunun tamamlanma sürecinin bitmesi gerekmektedir. İmplant uygulamasının sakıncalı olduğu diğer bir durum da şeker hastalarındaki implant tedavisidir. Kandaki şeker seviyesi kontrol altına alınamayan hastalarda implant uygulaması yapılamamaktadır. Oldukça riskli bir durumdur.

Bir diğer sakıncalı durum da kalp rahatsızlığı olan hastalardır.

Kalp hastası olan ve implant uygulatmak isteyen hastalar için öncelikle hastanın kendi kalp doktoru ile bu durum konuşularak ona göre implantın yapılıp yapılmayacağına karar verilmektedir. İmplant tedavisinin yapılamayacağı bir diğer durum da kan pıhtılaşma bozuklukları olan hastalardır bu tip hastalara implant uygulanamamaktadır. Ayrıca hipertansiyonu olan hastalara da hastanın doktor konsültasyonuna gidilmeden implant tedavisi uygulaması yapılamamaktadır. Bu sakıncalı durumlar bazalındığında hastaların sakıncalı durumlar dışında implant tedavilerinde genel olarak başarı sağlanmaktadır.