Rutin Diş Kontrolü

Neden diş hekimleri sürekli kontrol kontrol diye tutturur? Sadece para kazanmak için mi? aksine aslında siz her 6 ayda 1 dişlerinizi kontrol ettirdiğiniz zaman,protez yada kanal tedavisi gibi daha çok paraya mal olan işlemlere ihtiyacınız azalacaktır.

Siz “benim bir sorunum yok,ağrım yok” diye düşünseniz de, farkında olmadığınız çürükleriniz olabilir.

Çürükler başladıkları andan itibaren ağrı sızı hassasiyet yapmazlar. Dişi besleyen sinir ve damar paketine yaklaştıkça çürük kendisini daha çok hissettirir.

Düzenli olarak yapılan kontroller, başlayan bir erken dönem çürüğüne müdahale edilmesini sağlar. Böylece size daha ağrı vermeden,dişinizi tedavi ettirmiş olursunuz. Beklediğiniz zaman kanal tedavisi gerektirip ağrı yapabilecek,yüzünüzü şişirebilecek bir diş, 6 ayda 1 düzenli olarak yapılan bir diş hekimi kontrolü ile dolgu ile kurtulabilir . Çekilip yerine köprü yada implant gerektirecek bir diş,rutin kontroller sayesinde ağızda tutulabilir,paranız da cebinize tututnmuş olur.

Zamanla alışkanlık haline gelen düzenli diş hekimi kontrolleri sayesinde yeni çürükler ile uğraşmadan sağlıklı dişlerinizi bir ömür kullanabilir, takma diş kullanmak zorunda kalmayan bir torun sahibi olabilirsiniz.

Sadece dişlerin korunması ve çürük gelişimi önlenmesi açısından değil çene yüz gelişimini kontrol etmek, daimi dişlerin germlerinin olup olmadığını önceden belirleyip buna göre bir tedavi planı geliştirmek bakımından da önemlidir.

Ayrıca kızamık, kabakulak gibi çocukluk dönemi hastalıklarının da birçoğu ilk belirtilerini ağız içinde verirler.

Çocukların Rutin Diş Kontrolleri

Süt dişlenmenin tamamlandıktan sonra çocuğun rutin olarak her altı ayda bir kez veya diş hekimi önereceği aralıklarla muayeneye götürülmelidir. Kontroller sırasında çocukların beslenme alışkanlıkları incelenerek doğru beslenme önerileri yapılır ve ağız hijyeni nasıl sağlanacağını hakkında bilgi verilir. Çocuk uygun yaşa geldiğinde koruyucu tedaviler uygulanılır (fissür örtücü, Florür).